Zarządca Areny
W Menadżerze Areny możesz popracować nad swoimi runami. W tym celu musisz kupować i ulepszać tzw. "atrakcje". Każda atrakcja generuje specjalne bankoty, za które możesz kupić kolejne ulepszania. Po czasie, atrakcje generuja także runy, aby je zdobyć musisz złożyć ofiarę. Jest to równoznaczne z wyzerowaniem pieniędzy i ulepszeniami atrakcji! Runy, które zdobyłeś przed ofiarą dodawane są do Twojego konta, każda runa daje +5% przychodów z areny. Aby mieć przedmioty z runami musisz zdobyć przynajmniej 1000 run. Im więcej run tym lepsze ulepszenia.
Jak odblokować Zarządcę Areny w Shakes and Fidget?
Gdy osiągniesz 105 poziom postaci automatycznie otrzymasz dostęp do Zarządcy Areny.
Jak rozwijać Arenę?
Aby jak najszybciej zdobywać runy w przedmiotach potrzebujesz dobrego sposobu na rozbudowę Areny. Musisz
wiedzieć, kiedy najlepiej składać ofiarę. Najważniejszą rzeczą na początek jest ulepszanie atrakcji do danych
poziomów. Te poziomy to: 25 - 50 - 100 - 250 - 500 - 1000 - 2500 - 5000 - 10000. Najwięcej pieniędzy dają dwie
ostatnie atrakcje: Toaleta i Grasujące potwory, dają one około 90% wszystkich pieniędzy. Te dwie atrakcje są
priorytetem do kupna ulepszeń od kupca, ale o tym przeczytasz później. Na samym początku rozwoju, czyli wtedy
gdy masz mało run po lewej stronie powinieneś stosować jedną z dwóch metod.
Pierwsza metoda polega na resetowaniu run wtedy, gdy po prawej stronie mamy około 20% run z lewej strony.
Druga strategia polega na składaniu ofiary wtedy, gdy po prawej stronie posiadasz 2 razy więcej run niż po lewej
stronie.
W późniejszej fazie rozwoju, czyli wtedy, gdy możesz kupić już ostatnia atrakcje - Toalete powinieneś resetować
runy co 1-4 cykle tej atrakcji. W zależności od tego, co ile czasu logujesz się na swoje konto. Najlepiej
oczywiście byłoby składać ofiarę co jeden cykl, lecz nie zawsze będziesz miał czas to zrobić.
Co dają runy?
W Shakes and Fidget wyróżniamy kilka typów run, każda runa przydaje się do czegoś innego. Niektóre runy będą dobre do lochów lub pvp, inne przydadzą się do zadań w Karczmie.
Zacznijmy od run, które przydadzą Ci się najbardziej na wczesnym etapie gry. Runa zwiększająca ilość złota oraz runa, która zwiększa ilość punktów doświadczenia, które otrzymujesz za misje w karczmie. Abyś nie musiał tracić innych run, które opisze poniżej twórcy gry dodali przydatną funkcję czyli Stojak na zbroję. Umożliwia on założenie na siebie przedmiotów. Niedość, że masz więcej miejsca na przedmiot - możesz również szybko zamienić się Ekwipunkiem z tym stojakiem.
Następne runy przydadzą Ci sie praktycznie w całej grze. Chodzi konkretniej o runę "ulepszona jakość przedmiotu", która działa tak samo jak Aura z Toalety (jeden punkt runy to jeden punkt aury) - dzięki temu przedmioty mają lepsze statystyki. Druga runa zwiększa szanse na znalezienie Epica, będzie to szczególnie przydatne podczas wydarzenia Epickie Szaleństwo Zakupowe
Ostatnie rodzaje run przydadzą się do lochów i PVP (zwłaszca na niektóre). Zwiększone Punkty życia to jedna z najważniejszych run w grze, pomaga on wszędzie, w końcu kto nie chciałby mieć więcej punktów życia? Ostatnie runy, to runy, które zwiększają obrażenia od: ognia, zimna, błyskawic. Są także runy, które dają odporność na te żywioły. Runy te przydadzą się w PVP. Ważne: Potwory z Lochów Nordyccy Bogowie a także Góra Olimp zadają obrażenia od błyskawic, oraz są odporne na błyskawice. W świecie Mroku sytuacja wygląda tak samo, tylko przeciwnicy są odporni na lód(zimno) i takie też zadają obrażenia. Ostatnia runa, która łączy wszystkie trzy żywioły: Łączna Odporność zastępuje trzy podane żywioły. Pamiętaj jednak, że aby mieć maksymalną redukcje obrażeń musisz mieć 75%, czyli 3 runy po 25%.
Poniżej pokazałem limity wszystkich run.
Runa | Całkowity limit bonusu | Limit bonusu w artefakcie | Limit bonusu w zwykłym przedmiocie |
---|---|---|---|
Premia do Złota za zadanie | 50% | 50% | 25% |
Premia do Punktów Doświadczenia za zadanie | 10% | 10% | 5% |
Punkty życia | 15% | 15% | 8% |
Ulepszona jakość przedmiotu | 5 | 5 | 3 |
Szansa na legendarne artefakty | 50% | 50% | 25% |
Obrażenia od błyskawic | 60% | 60% | 30% |
Obrażenia od ognia | 60% | 60% | 30% |
Obrażenia od zimna | 60% | 60% | 30% |
Odporność na błyskawice | 75% | 75% | 38% |
Odporność na ogień | 75% | 75% | 38% |
Odporność na zimno | 75% | 75% | 38% |
Łączna odporność | 75% | 25% | 13% |
Ważne: Pamiętaj! Nie ma sensu zakładać np. dwóch przedmiotów +10% do punktów życia, bo limit całkowity
wynosi 15%!
Ważnym faktem jest to, że gdy już będziemy mieli szanse na zdobycie przedmiotów z runami, to każdy Epicki
przedmiot będzie miał te runę, a zwykły przedmiot ma tylko szansę, że ta runa się pojawi.
Kupiec
Kupiec znika albo gdy kupisz coś u niego, albo po 2 godzinach od momentu, kiedy się pojawi. W obu przypadkach
musisz czekać 20 godzin, aż wróci. Kupiec jest bardzo przydatny przy zarządzaniu areną-możesz u niego kupić
ulepszenia Atrakcji za grzyby lub przyśpieszenie czasu. Co ważne-ulepszenia te zostają do końca gry.
Ważne: Jeśli nie będziesz się logował, a minie 20 godzin od zniknięcia kupca, w momencie, gdy się
zalogujesz, kupiec się pojawi! Nie musisz czekać równych 20 godzin.
Co sprzedaje kupiec?
- Premia do prędkości-wykupienie tego bonusu sprawi, że cykl danej atrakcji dwukrotnie się zmniejszy.
- Premia do pieniędzy-wykupienie tego bonusu sprawi, że dostaniesz 2 razy więcej pieniędzy z atrakcji
- Platynowe ulepszenie-możesz je zakupić dopiero wtedy, gdy ulepszysz wszystkie atrakcje.
Ile kosztują bonusy? Pierwszy bonus kosztuje 25 grzybów. Każdy następny kosztuje 25 więcej od poprzedniego.
Jeśli nie kupujesz grzybów zastanów się nad ulepszeniem przynajmniej ostatniej atrakcji dwoma bonusami. Jeśli
starczy Ci grzybów na dwie ostatnie atrakcje-super! Pamiętaj, że to one odpowiadają za większość pieniędzy,
które zdobędziesz.
Oprócz opisanych bonusów kupiec może zaoferować Ci również pominięcie czasu. Są 3 warianty tego "ulepszenia":
dzień, 3 dni, 7 dni (oczywistym jest, że najbardziej opłaca się ostatnia opcja). Działa to tak, że gdy kupisz
np. pominięcie 7 dni, dostaniesz tyle pieniędzy i run, jakby w grze minęło 7 dni. Wykupienie tych ulepszeń
najbardziej opłacalne jest w momencie, gdy masz już bardzo ulepszoną arenę, wtedy przychód będzie największy.